Arhiva zilnică: 16 Ianuarie 2013

Tatiana Scurtu-Munteanu: Ziua Culturii Române – sărbătorită la Biblioteca “V. A. Urechia” din Galați

Pe 15 ianuarie 2013, la 163 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu, câteva sute de gălățeni au fost prezenți la ceremonia de inaugurare a celei de-a cincea filiale a Bibliotecii “V. A. Urechia” din Galați. Colegiul Tehnic “Aurel … Continuă lectura

Publicat în Tatiana Scurtu-Munteanu | Etichetat , ,

Mariana Gurza – versuri

În căutarea liniştii Când voi fi întrebată de ce-am trecut munţii voi aşterne pe albul cerului povestea melcului care-şi poartă visu-n spinare, sperând să poposească şi el, aidoma mie, în lăcaşurile sfinte. Acolo, la picioarele Tale, Doamne, smerită, mi-a fost … Continuă lectura

Publicat în Mariana Gurza | Etichetat , , , | 4 comentarii

Emilia Ţuţuianu – Autori romaşcani şi apariţii editoriale la Roman în anul 2012

Portrete printre rame – Gheorghe A.M.Ciobanu, Editura Muşatinia, 2012:  ,,Ca structură, conținut și mesaj, cartea reprezintă nu numai o suită de impecabile evocări a unor persoane și personalități care au marcat – intr-o forma sau alta – existența autorului, dar și … Continuă lectura

Publicat în cultura romascana, Daniela Miclăuș, Emilia Tutuianu, Eugen Stețcu, Florin-Vasile Bratu, Gh. A. M. Ciobanu, Irina Lazăr, Manuela Marin Ursaru, romascani, Violeta Lăcătuşu | Etichetat , , , , , , , | 5 comentarii

Mănăstirea Putna

Imagine | Publicat pe de

Denisa Lepădatu – proză scurtă

Îmi place să scriu  Îmi place să scriu, să le fac surprize oamenilor pe care-i iubesc şi care mă iubesc… Aş vrea ca toată lumea să aibă în fiecare zi o bucurie, să ştie că viaţa este minunată atunci când … Continuă lectura

Publicat în Denisa Lepădatu | Etichetat , , , , | 2 comentarii

Eugenia Moldoveanu – Mihail Jora: Înnoptare

Publicat în Eugenia Moldoveanu, Mihail Jora

„Nu trebuie să înţelegi nimic, dar trebuie să auzi totul” – Interviu cu Andrei Şerban

Premieră la Opera Română din Iaşi: Andrei Şerban a montat Troienele. Un spectacol fabulos pe muzică de Liz Swados, în coordonarea muzicală a lui Lucian Maxim. Este a treia montare a regizorului după aceeaşi piesă de Euripide. Experienţa este unică atît pentru cei … Continuă lectura

Publicat în Andrei Șerban | Etichetat , , , , ,

Pictori romaşcani – Iosif Haidu

Publicat în Iosif Haidu, Pictori romașcani

Aspazia Oţel Petrescu – „Parcă l-aş fi intâlnit pe Iisus”: Mărturii despre Părintele Arsenie Boca

Numele doamnei Aspazia Otel Petrescu este cunoscut si respectat in Romania. Ea face parte dintre „martirii” inchisorilor comuniste, o luptatoare care si-a platit idealurile cu suferinte. Nascuta la Cernauti, din parinti invatatori, se refugiaza cu familia in Romania, in anul … Continuă lectura

Publicat în Arsenie Boca, Aspazia Oţel-Petrescu | Etichetat , , ,

Ioan Miclău – Un vers a lui Eminescu…!

Un vers a lui Eminescu mi-a patruns in fiinta mea de copil. Acum am pasit pragul celor 73 ani, si inca imi amintesc cu emotie sentimentul care l-am incercat. Cite-am din poeziile  lui Eminescu, “Pe aceeasi ulicioara”. Si acum sa … Continuă lectura

Publicat în Ioan Miclău, Mihai Eminescu | Etichetat , ,