Alexandru Spătaru – poesis

spătaruCând mă vizitează

Înainte să treacă
pragul asfinţitului,
lumina îşi lasă esenţe,
o altă lumină discretă,
cu vibraţie secretă
– înserarea…

În misterele ei
pământul şi cerul se îmbracă.
Luceferi şi îngeri se pregătesc
de plimbarea nocturnă.
Uneori se opresc şi
în visele mele.
Sunt convins
că nu mă refuză
să-mi recite din marea
poezie astrală.

Fac intense
exerciţii de memorie,
dar dimineaţa nu-mi amintesc
un cuvânt din câte
mi-au spus.

Dar mă simt
mai bogat după fiece vizită
cu încă o tainică, înfiorată trăire;
îmi este de-ajuns şi
le mulţumesc.

Simplu şi exact

A coborât
din înălţimea suverană
a simetriilor extreme,
din limpezimile care dizolvă
toate umbrele şi orice flexiuni,
enunţurile aproximative,
sau tulburările incerte
de iubiri ori scârbe.

Era împuternicit să ne vorbească:

„În drumul ce
speraţi c-o să v-apropie
de înţelegerea supremă,
veţi traversa mări şi oceane
bântuite de furtunile
stârnite de prea multe ipoteze
ciudate şi contradictorii.
E oare cu putinţă
de găsit la fiecare un loc
într-un durabil edificiu?!
De-ar fi luate toate în seamă,
nu v-ar ajunge vieţile,
maşinăriile de socotit
ar fi neputincioase.
Şi nimenea nu garantează
că ar ieşi ceva mai mult decât nimic.

Mai bine aţi face
dacă l-aţi lua pe doi exemplu.
În orice lume şi în toate timpurile
există fiindcă adună
simplu şi exact
pe unu şi cu unu.

Să nu-l obijduiţi pe doi
fiindcă e mic!”

Săbii

După lungi şi
fără odihnă confruntări,
săbii vlăguite s-au rupt.

Tăişuri tocite în
dezmăţuri ucigaşe s-au desprins.
În cădere au fulgerat semeţe:
„mişcările noastre vor
continua, altfel s-ar
opri veşnicia!”

Ascuţite, s-au întors
din dorul de sabie
aristocrată, cu lamă
zveltă, spălată în sânge,
cu mâner şi teacă din aur şi argint
şi pietre preţioase.
În emoţia reîntregirii
au încurcat mânerele.
S-au pierdut de
gărzile lor de apărare.

Arogante,
şi-au închipuit că
pot nemuri în timp
drumurile păgâne.
Au sfârşit deplorabil,
tăindu-se într-un suicid dement,
împreună cu închipuirile,

săbiile împotriva firii…

din vol. in pregatire ,,Orizontul de sus”

Acest articol a fost publicat în Alexandru Spătaru și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.