Florin Mircea Zaharescu, artist plastic din Roman

“Chiar dacă nu este o expoziţie unitară ca temă, aşa cum mi-am dorit, este o expoziţie reprezentativă pentru ceea ce am lucrat în ultimul timp, în care sunt prezentate atât lucrări din atelier, cât şi lucrări pe care le-am împrumutat din colecţiile personale ale celor care au achiziţionat lucrările mele. Este destul de greu să fac o expoziţie personală, pentru că cele mai multe dintre lucrările mele sunt de mari dimensiuni şi cu greu pot fi prezentate într-o sală de expoziţie”, a spus artistul Florin Zaharescu.

Artistul este cunoscut, în special, pentru lucrările sale cu temă religioasă. “Aproape o viaţă întreagă am lucrat sculptură religioasă, în general sculpturi monumentale, ce presupun cunoştinţe de anatomie, compoziţie şi legi ale monumentalismului. Am avut, de asemenea, foarte multe comenzi pentru busturi, printre cele realizate de mine fiind busturile doctorului Fălcoianu, Vioricăi Agarici, Vasile Alecsandri sau Ion Creangă. Grafica şi pictura de şevalet sunt domenii pe care le-am abordat în pauzele dintre comenzile din domeniul sculpturii”, a spus Florin Zaharescu.

Printre monumentele de mari dimensiuni realizate de sculptorul Zaharescu se numără statuia lui Roman Muşat din centrul oraşului, monumentul Răscoalei de la Săbăoani, monumentul eroilor de la Adjudeni, sculpturi aflate în patrimoniul Bisericii Catolice din Sagna sau al Institutului Franciscan din Roman.

Acest articol a fost publicat în cultura romascana, Florin Mircea Zaharescu și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.