Valeriu Marius Ciungan – versuri

Sisif pe casa scărilor

urcam pe casa scărilor,
şi parcă nu se mai sfârşea,
vopseaua insalubră, de ulei, striată pe betonul
mizerabil, rece,
spoiala varului, anume nedesăvârşită,
o cenuşie umbră nedesăvârşită însoţea

urcam pe casa scărilor,
cu becuri sterpe, imbecile, muribunde,
halucinând din două în două etaje,
tăcutul martor era balustrada plastic infinită
(scurtcircuite izbucneau în negre, umezi filamente)
la îndrăzneţele-mi viraje

era o lumină absentă, chioară,
becuri de patruzeci,
frumoasă cum ştiam
te aşteptau pe casa scărilor (şi n-ai trecut)
să treci

urcam pe casa scărilor,
var pe manşete, pe genunchii altruişti, înţelepţi
spre casă
şi rezemat contemplativ lângă tabloul de contoare
părea că urc (urcam?) şi poate chiar urcam
o scară nesfârşită, tot mai înaltă, mai frumoasă!

Candoare matematică

frumos zâmbet al dimineţii
preacurat bob de rouă
prefă-te că n-ai aflat iubirea luminii
fă-te că plouă

frumos zâmbet al dimineţii
preacurat bob de rouă
numărătoare de albe petale
din două în două:

mă iubeşte
nu mă iubeşte
mă iubeşte
nu mă iubeşte…

ooo tu perfidă numărătoare:
întotdeauna ştim cum începe
niciodată cum se termină!

Despre mini

ai fost vreodată pasăre?
eşti?
nici nu trăisem
răsăritul ce în piept
mi-1 creşti

o luminoasă pasăre
îmi întindea
coastele elastice
şi pielea mi-era mai lucioasă
pe arcele de colivie
subţiri,
fantastice

eram frumos aşa,
cu organele transparente
la vedere,
o luminoasă pasăre îmi apăsa sternul frumos
cu luminoasă putere

ea nu era o pasăre de pradă,
mi-am dat seama,
nu îmi va sparge sternul cu ciocul,
nu îi vor creşte prin umerii mei aripi fantastice
pur şi simplu
aici şi-a făcut cuibul

ea
eram eu!

***
Valeriu Marius Ciungan
(n. 1965) a absolvit Facultatea de Științe – Economice din cadrul Universităţii din Craiova în anul 1988.
Volume publicate: Poveste de toamnă (2008; ediţia a doua, 200- Haina de molton (2009), Oameni în pardesie (2011).
A publicat în revistele: Tribuna, Timpul, Poesis, Familia, Discobolul, Hyperion Ateneu, Vatra Veche, Oglinda literară. Cafeneaua literară, Boema, Mişcarea literară, Aisberg, Ardealul literar. Litere, Cenaclul de la Păltiniş, Algoritm literar, Zeit, Melidonium, Climate literare, Constelaţii diamantine, Revista Nouă, Conexiuni, Dunărea de J, Armonii literare, Faleze de piatră, Curtea de la Argeş, Contraatac, Banat, Viaţa Transilvaniei, Curierul de Vâlcea, Palia literară, Moldova literară, Pro Saeculum. Este inclus în lucrarea biobibliografică Profiluri medieşene de Gheorghe Buşoiu şi Lucian Giura (Editura Tcchno Media, Sibiu, 2011) şi în antologia de poezie contemporană Meridiane lirice – Aripi de vis (Editura Armonii Culturale, Adjud, 2013).

Acest articol a fost publicat în Valeriu Marius Ciungan și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.