Artă romaşcană la BC Gallery din Berlin

aich3-300x285 Între 21 februarie şi 5 aprilie, tânăra artistă romaşcană Heliana Rotariu, cunoscuă în lumea artistică sub pseudonimul Aitch, se numără printre cei cinci artişti tineri care expun, începând din 21 februarie, la BC Gallery din Berlin, instituţie dedicată promovării artei contemporane. Alături de Heliana mai sunt prezenţi cu lucrări Axel Void (Spania), Jaz (Argentina), Blo (Franţa), Reka (Australia), Saddo (România) şi Wesr Figueroa (Peru). Lucrările tuturor artiştilor prezenţi invită publicul spectator într-o lume spectaculoasă şi ireală, cu creaturi de poveste, venite parcă dintr-o lume paralelă, care relevă viziunea critică a artiştilor asupra societăţii.

Heliana s-a născut la Roman, a început să deseneze la Clubul Copiilor şi a făcut Liceul de Artă din Iaşi. A urmat facultatea la Timişoara, a locuit, a lucrat şi a expus în Bucureşti, în Berlin, a cochetat cu America şi cu Portugalia. Încă din timpul studiilor, Heliana a început să picteze creaturi fantastice, omuleţi grăsuţi, lumi ba ostentativ de dulci şi colorate sau, dimpotrivă. Desenele sale au stârnit numeroase reacţii contradictorii, în special din lumea academică. A lucrat pentru agenţia de publicitate Leo Burnett, în Berlin.

De la desenul pe hârtie şi ilustraţiile pentru cărţile destinate copiilor, a trecut la desenul pe diverse suprafeţe textile, reuşind să se impună prin creaţiile sale unicat, de la obiecte de îmbrăcăminte până la obiecte de decor. A pictat rochii, bluze şi tricouri, pernuţe, draperii, canapele, toate având amprenta personalităţii sale artistice şi bucurându-se de succes în galeriile de artă.

Heliana are un stil propriu de a desena. “Păstrez unele chestii pe care mi le-am format în facultate şi le-am tras după mine, dar mai vin altele în timp. Când mă uit în portofoliu, pot să văd o continuitate. Și o constantă, fetele grase. Cred că a început când eram în Piaţa Unirii, din Timişoara, şi stăteam pe bancă şi făceam crochiuri cu oamenii de pe stradă. De obicei, puneam ochii numai pe fete grăsuţe şi le desenam. Mi se păreau «cute» (n.r. – din eng., drăguţe). Îmi plăcea tot la ele, cum trebuia să fac căpşorul rotund şi cu guşă, că puteam să le concentrez ochii, nasul, gura, într-o zonă mică în mijlocul unei feţe mari, că mânuţele şi picioarele erau rotunjite şi puteam să bag pliuri. Și-mi plăcea cum arătau în pagină. Personajele pe care le desenez ies cu nervii mei, poftele mele, ce-mi place şi ce nu, unele ies când mi-e dor de cineva, sau îmi doresc ceva, când nu-mi place muzica pe care-o ascult sau mi-a plăcut modelul unei draperii”, spunea Aitch despre creaţiile sale.

ziarulderoman.ro

Acest articol a fost publicat în Heliana Rotariu și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.