Despre ”Iluziile dorului”, cu poeta Cecilia Bănică-Pal

iluziile doruluiÎn cele 39 de poeme ale volumului, autoarea își cântă dorurile.
Muzeul de Artă Roman a găzduit sâmbătă, 1 februarie, lansarea celui de-al patrulea volum de versuri al Ceciliei Bănică-Pal. La eveniment au participat oameni de cultură romașcani, foști elevi ai profesoarei, cunoștințe și prieteni. Despre volumul ”Iluziile dorului”, apărut anul trecut la Editura Stef, din Iași, au vorbit scriitorul Mircea Bostan și publicistul Gheorghe A.M. Ciobanu. ”Iluzia și realitatea se întrepătrund în poezia Ceciliei Bănică-Pal. Ea face o incursiune în sufletu-i răvășit. Autoarea ne îndeamnă să lăsăm gândurile slobode, ne arată că timpul este stăpânul Marelui Tot, dar poate deveni și aliatul nostru”, a spus scriitorul Mircea Bostan.iluziiledorului
Volumul cuprinde 39 de poeme care invită la câteva popasuri de meditație: natura, iarna, ruralul, mama, candoarea copilăriei, socialul, moartea. ”Cecilia Bănică-Pal este făurar de frumos poetic. Prin acest volum a dat o viziune de mare altitudine verbului «a fi». Dorul este un univers spre care tindem în fiecare zi. Nu este o certitudine, ci o iluzie. A dat mobilitate cuvântului dor și trăiește din plin expansiunea cosmică și proprie a eu-lui ei. De aici și refugiul acesteia în natura rurală și lumea amintirilor”, a spus publicistul Gheorghe A. M. Ciobanu.
Profesoara Cecilia Bănică-Pal a explicat publicului prezent la eveniment ce resort a îndemnat-o să-și pună gândurile în versuri: ”Mi-am exprimat nostalgia locurilor din infinitul câmpiei Bărăganului, locul copilăriei mele care, iarna, îmi dădea iluzia că mă confund cu Universul. Era un alb dur pe care îl retrăiesc cu ochii minții în fiecare iarnă. Am scris acest volum la 83 de ani pentru că am considerat că mai am încă ceva de spus”.
Muzeografa Mihaela Ciobanu a prezentat din cuvântul înainte al profesorului universitar doctor Tudor Ghideanu cu privire la volum: ”Poemele Ceciliei Bănică-Pal sunt pline de energie vitală, în care dorul se materializează, se întrupează, ia chip, se destăinuie. Ceea ce ne încântă în poezia Ceciliei Bănică-Pal este sincera încredere în virtuților înălțătoare ale literaturii”.

În finalul întâlnirii, profesoara Cecilia Bănică-Pal a adresat un îndemn celor prezenți: ”Luptați pentru îndeplinirea viselor voastre. Sprijiniți-i pe cei care vor să evadeze acolo unde simt că Dumnezeu le-a dat un har: în muzică, în literatură sau în alte domenii”.
Volumul ”Iluziile dorului” se alătură celorlalte scrise de profesoara Bănică-Pal: ”Neliniști firești”(2004), ”Sentimente metalizate”(2007) și”La umbra timpului”(2010), toate apărute la Editura Muşatinia din Roman, condusă de psiholog Emilia Ţuţuianu Dospinescu .

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.