Gina Ursu: Doctorul Epifanie Cozărescu – o viață împlinită

Gina UrsuPe 24 ianuarie 2014 doctorul Epifanie Cozărescu ar fi împlinit 100 de ani, un veac de existență zbuciumată, o oglindă a anilor pe care i-a trăit, a epocii care permanent l-a nedreptățit.
M-am gândit în ultimele zile ce aș fi dorit să-i spun mentorului meu și nu i-am spus niciodată. N-am avut curajul, înțelepciunea, răgazul… .
Mi-a fost model profesional și îmi place să cred că s-ar mândri cu discipolul său; mi-a fost părinte spiritual (fiind nașul nostru de cununie!) și spre sfârșitul vieții am fost alături de el cu toată recunoștința ca nepoată, medic sau editor al cărților sale. Mi-a insuflat dragostea de oameni, dragostea pentru medicină, respectul pentru modestie și profesionalism, dragostea pentru istoria medicinii. Sunt fericita moștenitoare din familie a profesiunii de credință a unui ,,om între oameni” și dacă cineva vreodată se va întreba despre moștenirea vie lăsată de doctorul Cozărescu, pot să spun cu mâna pe inimă că înainte de toate școlile urmate, alături de minunații mei părinți, de iubiții mei profesori, am deschis ochii spre viață în casa familiei Cozărescu, unchii și mentorii mei. Trăind alături momentele plăcute ale reuniunilor de familie, dar și cele dramatice ale persecuțiilor permanente, făcând practica în spital sau în ambulatoriu, ascultându–l povestind sau recitând din lucrările sale, citindu–i apoi pe îndelete remarcabila operă memorialistică am înțeles esența existenței sale – iubirea față de aproapele său și față de suferința umană, dorința permanentă de a ajuta.
dr. Epifanie CozarescuDoctorul Epifanie Cozărescu – nenea Fănel – a lăsat orașului Roman și țării un valoros muzeu de istorie a medicinii, o importantă bibliotecă medicală, două extraordinare fresce ale bicentenarului spital romașcan privit cu ochii memorialistului, o lirică emoționantă pe care cu greu i-ai fi putut-o alătura; a lăsat o frumoasă familie, un fiu și trei nepoți, dar a lăsat și un medic cardiolog care-i urmează crezul, sfaturile și drumul …. .
Mulțumesc deci doctorului Cozărescu și sper ca glasul meu să fie auzit peste luni şi ani și mai ales sper că ei mă aud de acolo, de la stele, și că știu că îi voi prețui și purta în suflet până la capătul vieții.
Și mai vreau să-i spun – ca un omagiu de final al mesajului meu – că poate fi pe deplin împăcat, strănepotul lui, băiatul nostru Radu, medic și asistent universitar, îi calcă cu nădejde pe urme … .

Col. dr. Gina URSU, medic primar cardiolog, doctor în medicină – nepoată, fină, discipol, urmașă profesional

Acest articol a fost publicat în Epifanie Cozărescu, Gina Ursu și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.