Arhiva zilnică: 24 Martie 2013

Ovidiu Trifan – Dumitru D. Botez, orfeul muşatin

              Profesorul şi arheologul romaşcan Ioan Teştiban spunea cândva că Romanul de odinioară tace, acoperit de o brazdă groasă de pământ[1]. În timp, prin strădania unor harnici iscoditori ai arhivelor, o parte din această … Continuă lectura

Publicat în Dumitru D. Botez, Ovidiu Trifan | Etichetat , , , , , , ,

Pecetea domnitorului Ştefan cel Mare

Publicat în Ştefan cel Mare | Etichetat , ,

Ioan Miclău – versuri

Varful  cu  dor “buna ziua, muntilor! Cu carari din stanci si flori, Porti deschide-ti zorilor, Caci asteapta un neam mare, Sa se-nalte catre soare!   Buna ziua, craisor! Iancule, fecior din munti! Tu esti acel varf cu dor, Ce din … Continuă lectura

Publicat în Ioan Miclău | Etichetat , , , , ,

Vasile Şoimaru – O cruce improvizată în memoria celor 150 de mii de ostași români căzuți la Cotul Donului

Acum 70 de ani, la 19 noiembrie 1942, la o distanță de 1942 de kilometri de Chișinău, se declanșa cea mai tragică operațiune militară din istoria Armatei Române, cea de la Cotul Donului, componentă a marii Bătălii de la Stalingrad. … Continuă lectura

Publicat în Vasile Şoimaru | Etichetat , , , , ,

Constantin Enianu – Actualitate prin virtualitate: Veneţia

Veneţia este oraşul îndrăgostiţilor, al muzicii, al teatrului şi al carnavalurilor. Veacuri consecutive, pe aici au trecut tot felul de personalităţi, dar şi anonimi. Despre Veneţia îmi permit să povestesc câte ceva, din ce am citit şi am văzut prin … Continuă lectura

Publicat în Constantin Enianu | Etichetat , , , , , ,

Te iubesc, o Doamne, mai presus de toate

Rasai asupra mea… – Mihai Eminescu    Răsai asupra mea…      de Mihai Eminescu, 1879    Răsai asupra mea, lumină lină, Ca-n visul meu ceresc d-odinioară; O, Maică Sfântă, Pururea Fecioară, În noaptea gândurilor mele vină.   Speranţa mea … Continuă lectura

Publicat în Articole | Etichetat , , , , , ,

,,Fără o lege organică clară și concisă a presei, nu se va reveni la normalitate!”

De vorbă cu jurnalista Simona Ela Fica 1) Lucreția Berzintu: – Vă rog să vă prezentați pentru cititorii noștri! Cine sunteți, stimată doamnă, Simona Ela Fica?  Simona Ela Fica: – Simona Ela Fica e doar un om. Nici mai bun dar … Continuă lectura

Publicat în Lucreția Berzintu, Simona Ela Fica | Etichetat , , , , , | 1 comentariu