Ileana Costea – Successul tânărului Mihai Anghel la o companie de artă pentru “high-tech”

Ileana CosteaArticolele mele sunt despre prezente romanesti surpriza in strainatate si axate in particular pe arta si cultura. Astazi insa exista o noua arta bazata pe technologia avansata a secolui in care traim, a carei cea mai clara expresie o gasim in folosirea pretutindeni si oricand a computerului si mai ales a  telefoanelor mobile.

Arta pentru “high-tech”, este arta care ne inconjoara pe toti azi,  este aspectul obiectelor utilitare, pentru care consumatorul a devenit din ce in ce mai pretentios. Nu mai esti multumit cu un computer care sa arate ca o o simpla cutie cu clape. Steve Jobs fondatorul  companiei Apple a fost primul care a inteles aceasta. Vrei un obiect frumos pe gustul tau. Desigur cum  nimic nu este chiar complet nou pe lume, o idee similara a fost promovata de scoala germana de design Bauhaus de la Weimar, (1919 -1933), infiintata de arhitectul Walter Gropius: a da o forma artistica produselor industriale. Nu mai este vorba de arta pentru arta, ci de cum ne putem decora telefonul cellular, computerul, sau automobilul ca sa ne placa cum arata si sa exprime ce preferinte avem in sport filme, sau muzica.

Mihaiaward-SkinITIata prezenta surpriza in acest domeniu: Mihai Angel, 37 ani, Director de E-Commerce la compania SkinIt, Inc. din San Diego, California. (http://www.skinit.com)

SkinIt, Inc., o companie cu 90 de angajati, fabrica acoperitoare din vinil pentru produse electronice personale si telefoane celulare cat si postere si abtibilduri (decals) pe care le poti pune in casa ta pe perete deasupra canapelei sau pe automobilul pe care vrei sa-l personalizezi. Compania pune la dispozitia cumparatorului mii de posibilitati de design, cu imagini de arta clasica, grafica cat si  simboluri originale a echipelor de sport, a filmelor in voga, portrete de staruri ca John Wayne, Marlyn Monroe, imagini adulate din romanul de mare success public “Hunger Games” publicat in 2008 de scriitoarea Americana Suzanne Collins, din jocurile video numite Duty, toate produse copyright pentru care compania SkinIt obtine dreptul de a le folosi.

Sunt peste 20 de milioane de lucruri pe care un comparator le poate gasi pe site-ul web al companiei SkinIt, pentru telefonul mobil i-phone, pentru un neinsemnat mobil Blackberry, pentru “laptop”-uri de multiple marci, ca si produse “abtibilduri” de marimi diverse care se pot lipi pe peretii casei sau pe lateralul automobilului, avand fie imagini ale echipei de sport preferata de utilizator, la football, baseball, hockey, “soccer”, fie steaguri a diverselor tari, fie arta clasica de Van Gogh sau Degas, postere de vinil, acoperitoare protective pentru telefoane mobile, de la i-phone la Samsung Galaxy S III. Companiile de la care SkinIt obtine licenta de a le folosi imaginile sunt foarte cunoscute. De exemplu au o intreaga serie de produse Disney, ca imaginile printesei Disney, Alba Ca Zapada, Cenusareasa, sau alte caractere de desene animate ca Micky Mouse. Si le poti lipi unde doresti, pe perete, pe computer, pe geamul masinii. Leitmotivul ar fi “alege ce vrei caci gasesti orice-ti place si poti aplica unde vrei .”

Inveliotarea/pielea care sa se potriveasca cu forma obiectului se  creaza folosind programul 3 dimensional AutoCAD. Produsul electronic este scanat, apoi I se face o analiza a formei, pentru ca marginile sa se muleze perfect, sa nu lase nici o bula de aer cand este aplicat/lipit, si sa acopere cat mai mult din suprafata produsului electronic.

O actiune speciala a fost facuta de compania SkinIt pentru noul telefon cellular i-phone. Produsul nu era inca pe piata cand echipa de la SkinIt a fabricat tot felul de produse pentru el. i-phone-ul 5 fusese prezentat la o Conferinta Mac. Un designer de la SkinIt a analizat imaginile video si dimensiunile si forma exacta a telefonului au fost estimate in raport cu mana care aparea pe clipul video tinand telefonul si alte puncte vizuale de reper. Asa incat “pielea” ca si alte accesori pentru i-phone 5 au putut fi fabricate inainte ca produsul sa fie lansat pe piata. Si aceasta a facut ca SkinIt sa fie prima companie care sa ofere produse anexe pentru noul telefon mobil. Geniala idee. In mai putin de cateva zile produsele auxiliare pentru i-phone 5 au reprezentat 25% din vanzarile companiei SkinIt pentru simplul fapt ca aveau produse pentru noul gadget electronic pe care toata lumea si-l dorea. Sigur exista competitie. Sunt 5-6 fabricanti si 2 producatori de “piei” in Statele Unite, toti in San Diego. “Pielea” este un produs de desing si fabricatie americana. Dar cum lista consumatorilor este uriasa, ridicandu-se la cam 280 de milioane, exista loc pentru competitia actuala relativ restransa de pe piata.

P1190589-Mihai Anghel IC: Cum ai ajuns sa lucrezi la SkinIt?

MA: Inatai am fost consultant 3 luni la ei in 2010 cand compania se pregatea pentru vanzarile sarbatorilor de iarna, ca webanalist, pentru a masura si implementa campaniile de marketing pentru linia de produse Q4. Mi-au prelungit contractual cu inca 3 luni pentru un alt proiect dupa care mi-au propus o pozitie permanenta. Mie imi placea compania, aveam pregatirea de care aveau nevoie, in baze de date si analiza pentru navigatia pe Internet, ma atragea combinatia de high-tech si arta. Companiei ca si  mie, ni s-a parut o potrivire perfecta si deci am acceptat. Putin dupa aceea au avut nevoie de un director pentru comert electronic si, placadu-le cum lucrez, m-au ales pe mine. Acum conduc o echipa de 11 specialisti in diverse domenii.

 IC: Dar ai studiat Antropologia?

MA: Da, ca student la U.C. Riverside pe cand luam tot felul de cursuri pregatitoare s-a intimplat sa ma inscriu la un curs de antropologie care m-a pasionat. Profesorul Karl A. Taub, anthropologist cunoscut, tocmai se intorsese dintr’o calatorie de cercetare in Mexico. Am devenit parte din grupul de discipoli ai cursurilor lui. Am luat 8 cursuri de antropologie si am ajuns la punctual in care aveam atat de multe unitati in acest domeniu ca am putut sa-mi iau Bachelor Degree in aceasta specialitate.

Apoi am studiat tot ce mi-a cazut in mana in domeniul de antropologie. Si m-am hotarat sa-mi continui studiile tot in antropologie. M-am inscris la un Master la Universitatea de Stat din San Diego. Parintii mei au fost ingrijorati, caci nu vedeau ce se poate face cu antropologia in afara de a urmari o cariera de professor si drumul academic pe mine nu m-a interest niciodata. Defapt nici sectorul privat nu m-a atras placandu-mi sa lucrez ca independent, dar uite ca am ajuns sa lucrez in el.

 Am studiat antropologia culturala concentrandu-ma pe studiul populatiei in centrele urbane. Teza mea de Master a fost despre mechanismele prin care oamenii isi construiesc parerile si perceptiile. In timpul studiilor graduate la UCSD am lucrat ca cercetator asistent pentru  profesorul Lawrence Palinkas, anthropologist in domeniul medical, activ in programul Spatial Analog Antartica de la Statia McMurdo de la Polul Sud. Acolo se studia phisionomia si schimbarile care au loc in fiinta umana constransa sa traiasca in conditii de intunerics, spatiu limitat, si temperature foarte scazute, ca pregatire pentru un viitor zbor spatial in Martie. Profesorul m-a angajat pentru cunostiintele mele de antropologie si baze de date.

 P1190580-Mihai Anghel

IC: Ce legatura au studiile de antropologie pe care le-ai facut cu pozitia pe care o ai acum?

Ca Director de “E-Commerce” ma axez pe produsele pe care le promovam si vindem si valoare acestora pentru cumparator. Caci fara comparator interesat nu am fi in business. Deci ma ocup de cum a crea cea mai buna experienta pentru cumparator analizand modul de navigare al acestuia pe Internet si relevanta la anume produse. Pe cumparatorului care face o cercetare Google pentru o anume echipa de sport trebuie sa-l conducem in numai trei “click-uri” la produse reflectand interesele lui. Deci am responsabilitatea creierii celei mai bune posibile interactiuni cu pagina web ceea ce cere o completa intelegere a unde se dirijeaza cercetarea pe web a cumparatoruluil, folosind elemente de analiza qualitativa a cuvantului cheie folosit, si adaugand informatie bazata pe preferinte geografice (de exemplu cineva din New York va fi interesat in echipa de baseball Yankees, in timp ce cineva din Chicago de echipa Red Sokcs, iar altcineva din San Diego de echipa Padres.) Analiza bazata pe elemente de locatie geografica este extrem de importanta in a ajuta consumatorul sa gaseasca usor pe Web exact ceea ce doreste. Mai analizam si tipul de echipament digital prin care consumatorul se conecteaza pe web. Cumparatorul dintr-o zona dens urbana, ca New York, Chicago, Boston va fi probabil utilizatorul unui i-phone 5 facand majoritatea traficului de date, pana la 60%, pe produse mobile. Pe cand cel din “Cureaua Bibliei” cum este cunoscuta zona din Mijlocul de Vest al Americii, unde 24 din statiile de TV sunt cu profil religios, produsele SPRINT au dominat multa vreme piata, i-phone-ul patrunzand doar foarte recent. Acolo predomina Motorola, si produsele HTC iar interesul populatiei, ca si in Sudul Statelor Unite, se indreapta spre cursele de masini NASCAR si meciurile echipelor de football ale Colegiilor. Este clar ca preferintele cumparatorului variaza puternic functie de locatia geografica, de nivelul social si economic. Noi ca webanalisti putem face deductii despre clasa sociala in baza sistemului operator folosit de consummator. Sistemul operator Lynux indica un consummator educat si foarte cunoscator al tehnicii digitale; cel ce folosete un sistemul ordinator OS X Apple va fi cineva mai cu inclinatii artistice, iar un altul care lucreaza cu o versiune mai veche Windows demonstreaza ca probabil nu si-a mai instalat de mult un program nou pe computer si deci reprezinta o demografie de stil mai vechi. Facem deductii si decizii de prezentare pe web a produselor noastre si in baza conectiei web. Daca cineva foloseste concetia lenta DSL, ii prezentam o pagina de web mai putin incarcata cu imagini, ca sa nu ia un timp urias descarcarea paginii, decat cuiva care are un conector K1 sau foloste cabul. Toate aceasta informatie reprezinta de fapt convergenta domeniilor de geografie, antropologie si culegere de informatii cu marketing-ul online si comertul electronic.

 IC: Stiu ca ai avut success cu un App care ti-a fost acceptat de Apple…

MA: Proiectul acela a fost mai mult de placere si pentru propria-mi evolutie si nicidecum pentru a face vre’un profit material. Am lucrat la el cu un prieten si am avut mult “fun”. App-ul permite celor interesati sa inchirieze proprietati intr-o anumita zona geografica. Celularul I-phone 5 prezinta harta locala in functie de codul postal cu diverse adrese de inchiriat.

 Familia AnghelSot iubitor al unei atragatoare americance, talentat decorator de interioare, Jamie; tata devotat a doi copii destepti si delociosi, Christo 8 ani si Violeta 5, fiu atent cu parintii, Mihai si-a continuat modul creativ de a se exprima pe care ai lui I-au cunoscut copil de scoala fiind, cand nazbatiile unei experiente periculoase de fizica erau sa-i zboare cateva degete de la mana.

 Afland din acest interviu despre succesul professional al lui Mihai Anghel nu m-au mirat deloc afirmatiile facuta intr-un articol din revista “The Economist” din August 2012: “In Iulie anul acesta Romania s-a clasat ca prima tara din Europa la Olimpiada Internationala de matermatica iesind a 10ea din 100 de tari din intrega lume.” “Romania este tara unde se nasc unele dintre cele mai stralucitoare tinere creiere.” Acolo, mai spune articolul “rata de copii talentati este dubla fata de cea medie din intreaga lume. “ Si iata ca am avut placerea sa vorbesc cu unul dintre aceste creiere creative, Mihai Anghel.

de Ileana Costea  (https://www.ecs.csun.edu/msem/costea.html)

20 Ianuarie, 2013

 

Reclame